reklama

Dojmy z prijímacích pohovorov na Aplikovanú informatiku na UK v BA

Ráno v ten deň už nebolo také hektické ako to bolo v prípade ekonomickej univerzity. Jednak preto, lebo z predošlého akademického roka som už vedel, kde sa univerzita nachádza, ako sa do nej mám dostať a aj kde sa nachádza miestnosť v ktorej si zopakujem prijímačky z predošlého roka. Áno, správne. Prijímačky na bakalárske štúdium aplikovanej informatiky som si musel zopakovať, ale k tomu sa ešte dostanem neskôr.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Čiže, aby som sa vrátil k tomu ránu. Hneď potom, čo som šiel po priateľku domov, sme šli kľudným ranným krokom na vlak. Tento krát to bolo lepšie aj vďaka tomu, že sme si obaja mohli pospať o hodinu dlhšie, než to bolo v prípade ekonomickej univerzity. Rozdiel v začiatku konaní prijímačok bol síce len pol hodinu, no u nás sú ranné a vlastne aj celodenné spoje do Bratislavy také úžasne frekventované, že sme si mohli pekne pospať, kým nám šiel ďalší spoj.

Ako som už spomínal, tak naše hlavné mesto nás opäť nesklamalo, takže ešte aj rýchlik ráno meškal. Už neviem, kde môže vlak, ktorí počas cesty nemal žiadne problémy, meškať. Asi bol pred rušňom nejaký iný vlak a tak sme trčali v zápche. No desať minút ešte asi nikoho nezabilo a tak naše ďalšie nemilé prekvapenie bolo, že v Bratislave lialo o stošesť. Horko ťažko sme prekľučkovali na stanicu MHD a našli náš známy spoj k Botanickej záhrade.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príchod do školy bol skvelý, nikde nebolo ani nohy a tak som si myslel, že som zmeškal moju najdôležitejšiu skúšku v mojom „dosavadnom" živote. Našťastie omyl bol v ten deň mojim dobrým kamarátom a tak som po chvíľke našiel miestnosť, ktorá bola nechutne natrieskaná budúcimi študentmi fakulty matematiky, fyziky a informatiky. Teda minimálne sa nimi stať chceli.

Po prvotných inštrukciách nás rozdelili do vopred určených miestností, pretože počet záujemcov bol dosť vysoký. Niektorí z nás sa rýchlo presunuli do pavilónu fyziky, ktorý mimochodom vyzerá veľmi zaujímavo, hlavne niektoré staré experimentálne prístroje, ktoré zdobia chodby fyzikálnej časti budovy univerzity. Nasledovalo presné usadenie na svoje miesta a rozdanie papierov. Ešte nám dozor konajúci profesori popriali veľa šťastia a dobrodružstvo sa mohlo začať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako prvé dobrodružstvo sme mali absolvovať matematiku, no to, čo bolo napísané na papieri sa na matematiku vôbec nepodobalo. Samozrejme, boli tam matematické čísla, znamienka a zátvorky, ale boli napísané v takých neskutočných kombináciách, že sa minimálne ¾ uchádzačov musel zastaviť rozum a asi aj srdce. Hodina, ktorú sme mali na vypracovanie, ubehla rýchlejšie než voda a tak som sa tam pozeral na poloplný (buďme optimisti) papier. Nuž na ďalšiu skúšku som mal vyše hodiny čas, tak som bol spolu s priateľkou v univerzitnom bufete, kde sme obaja utápali môj žiaľ vo fľaške minerálky.

Nasledovala druhá časť môjho dobrodružstva a ja som skonštatoval, že je všetko tam, nakoľko som sa celý rok sústredil hlavne na matematiku, na ktorú, ako sa ukázalo, som sa asi nekoncentroval dosť. Čo som ale vôbec netušil bolo, že moje prosby a modlitby boli vyslyšané a tak v momente, keď som otočil papier, na ktorom boli napísané zadania z informatiky, pocítil som náhly príval energie a neopísateľnej radosti. Asi nikdy predtým som sa nechopil pera s takou radosťou, ako tomu bolo vtedy. Pustil som sa do vypracovávania otázok, ktoré mi z nejasných príčin sadli ako ušité na mieru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po skončení všetkých skúšok nám, ako aj na ekonomickej univerzite, popriali veľa šťastia a rozlúčili sa s nami dodávajúc nám nádej.

Ako som spomínal na začiatku, prijímačky som si musel zopakovať, pretože som sa na aplikovanú informatiku uchádzal už aj minulý rok, ale bohužiaľ mi chýbal jeden bod k prijatiu, čo bolo koniec koncov napísané aj v liste s rozhodnutím o neprijatí. Napísal som okamžite odvolanie na ktoré som ale dostal negatívnu odpoveď, a tak mi neostávalo nič iné, ako sa pokúsiť zabojovať opäť o rok. Tento rok som im to ale poriadne natrel a tak pevne verím, že sa moja snaha vyplatí a splní sa mi sen, že budem v akademickom roku 2010/2011 študentom denného bakalárskeho štúdia Aplikovanej informatiky na fakulte Matematiky, Fyziky a Informatiky na Univerzite Komenského v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No pochopíte to?! Jeden bod!!

Miloš Blaščák

Miloš Blaščák

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Veselý človek s cieľom zmeniť svoj život. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu